Förmån eller bestraffning?

Idag ska jag till IKEA. På arbetstid. Är det en förmån eller bestraffning?

Jag och kollegan har fixat (läs; hyrt) en v50 via kommunens bilpool och ska vid klockan 12 åka till IKEA för att köpa in ett helt möblemang till två konferensrum plus lite annat krimskrams så som ramar, klockor, vaser, krukor, växter, glas och tillbringare. Själv tänkte jag samtidigt passa på att inhandla lite saker till mitt rum på jobbet. Tänkte försöka göra rummet om möjligt lite mer "hemtrevligt". Sen kan man ju fråga sig om det är bra att göra så att det känns "hemma" på arbetsplatsen...

Senast syrran besökte mig på jobbet sa hon "Man skulle nästan kunna tro att du bor här (på jobbet)" och jag misstänker att det hon syftade på var min klädhängare på jobbet där jag har två kavajer, en sjal och en halsduk hängandes. Dessutom har jag en vit fotoram innehållandes en bild på Mr Right, två vita krukor innehållandes två gröna plastväxter (jag har visat bild på dom innan) samt två röda ljuslyktor som jag fått ärva av en kollega som sedan tidigare slutat.

Utöver detta har jag min underbara handkräm, C-vitamin brustabletter med smak av jordgubb, halstabletter, läppsyl, läppglans, huvudvärkstabletter samt en nagelfil. Så syrran har nog rätt, jag skulle, tekniskt sett, kunna bo på jobbet. Det kanske inte vore så dumt? :)

Skriv en kommentar