GI lunch.

Varje dag försöker jag äta en GI lunch men som jag innan sagt, jag är inte slavisk, vill jag så kan jag fuska och stoppa i mig något "ohälsosamt". Men allt som oftast äter jag som sagt var en GI lunch beståendes av en blandsallad botten, lite körsbärstomater, lite gurka, parmaskinka/kalkon/rostbiff, avokado och solrosfrön. Ibland har jag även i lite fetaost men jag undrar hur nyttigt det egentligen är att äta fetaost?

Vissa tycker säkert att mina kalla salladsluncher är enformiga men jag försöker variera mig och orsaken till att jag inte anser att jag behöver (och förtjänar) mer än en sallad till lunch har mycket med mitt arbete att göra. Jag jobbar på kontor vilket innebär att jag inte rör på mig så ofantligt mycket under en arbetsdag. Visst, jag springer mellan mitt arbetsrum och kopiatorn men det blir inte direkt en mil eller två...

Vad äter du till lunch? :)

Skriv en kommentar