Jag är tydligen överambitiös?

Idag fick jag höra något jag inte trodde var möjligt. Jag är tydligen för överambitiös och detta är inte bra. Va?

Vänta lite nu. Överambitiös? Är det ens möjligt? Är det inte bra om man är a m b i t i ö s ? Om man vill framåt och kämpar för ett mål, för att nå det målet? Tydligen inte. En viss person tror att jag kommer ta vatten över mitt huvud trots att det är personen ifråga själv som gång på gång skvätter detta vatten på mig. Detta är i mina öron ett mycket märkligt resonemang.

Och varför vill jag då vara ambitiös? Varför vill jag då ta på mig mer? Jo svaret är enkelt. Jag vill det för att hjälpa en annan människa som på sätt och vis är i "nöd". Jag är en sådan person som inte klarar av då jag ser att andra människor far illa eller mår dåligt. vill jag hjälpa till och denna gång har motparten bett mig om hjälp och jag har tackat ja till att få hjälpa. Men tydligen är detta något dåligt och detta är tydligen något fel som måste ses över.

Tur att jag har lärt mig att man inte ska lyssna på dåliga resonemang och ännu mera tur att jag har bra människor runt omkring mig som säger åt mig att inte göra det!

Skriv en kommentar