Jag kanske får tänka om.

Jag har alltid fått för mig att frukt är bra och att jag med undantag för vissa frukter kan vräka i mig hur mycket frukt jag vill. För visst kan väl inte frukt vara onyttigt och dåligt för mig, eller? Jag läste nyligen på Kostdoktorn.se om viktminskning och vad man kan göra för att förutom träna, bidra till viktnedgång.

Jag tänker inte köra LCHF som dom rekommenderar då jag fortfarande anser att GI-mat både är godare och betydligt mycket mer nyttigt än att stoppa i sig en massa fett, men just det som de stod om frukt och fruktsocker fick mig att tänka till lite. Varje dag då jag arbetar äter jag ca en apelsin eller ett äpple vid nio-fikat på förmiddagen, gärna en kiwi eller apelsin till lunchen och säkert en banan eller ett äpple på eftermiddags fikat vid halv tre. Borde jag tänka om? Borde jag kanske inte avstå helt från frukten, men minska ner det till att enbart ta en frukt på eftermiddagen då småhungern och tröttheten faller på?

Vad tror ni? Kan det stämma att frukt är onyttigt? Hur mycket frukt äter du på en dag?

Följande går att läsa på Kostdoktorn.se:




Länk och mer fakta kring frukt finner du här och här

2 kommentarer

  1. Tommy
    2011-03-07 kl 21:10:41
    Angående hälsa och kost kan jag rekomendera denna bloggen

    http://passionforhalsa.se/tips-for-halsosam-viktnedgang

    där är ett utrag om viktnedgång, men hon skriver även mycket annat bra om just kost, och födoämnen.

2 kommentarer

  1. Anna
    2011-03-07 kl 21:36:52
    Tusen tack för tipset! Det hon hade på sin "första sida" då jag tryckte på länken är exakt samma tips som Kostdoktorn tipsar om så det verkar stämma... :)

Skriv en kommentar