Käppar i hjulen.

Nu är även syrran förkyld och det med råge. Hon är betydligt mycket sämre än mig och min lindriga förkylning, så nu ser det inte ut att blir någon tapasafton på lördag. Eller i alla fall inte som det först var tänkt. Frågan är om jag och Mr Right ska gå dit och äta själva, eller om jag ska boka av bordet? Det var JÄTTESVÅRT att få ett bord på restaurangen, men det känns ändå inte riktigt som samma sak att gå dit utan syrran då det var för att visa min uppskattning för henne som vi skulle dit från första början. Jag får suga på denna karamell ett tag helt enkelt.

Sen måste jag ringa till Skrapan dit jag och Mr Right ska nästa lördag för att äta en middag och fira min födelsedag. Tanken var (och är) att några vänner ska möta upp oss i skybaren efter att vi ätit middag i och ta några drinkar innan vi går vidare till något annat trevligt ställe. Men nu verkar det som att dom eventuellt har 25 års gräns på baren och då kommer varken min väninna Susanna, min syster, min äldre yngre kusin eller hennes sambo in. Dilemma!

Så om jag inte kan snacka mig kring detta med personalen, det är ju trots allt ett födelsedagsfirande och inget fjortisröj, så måste jag ha en plan B att ta fram ur rockfickan. Det finns ju mängder av trevliga barer och nattklubbar kring Medborgarplatsen och på Söder generellt, så jag tycker inte att detta borde bli ett så stort problem, även om det är lite trist om inte alla kan vara uppe i skybaren och njuta av utsikten som jag först tänkt.

Jag återkommer med besked då jag pratat med restaurangen och baren, men tills dess...

Är det någon som känner till några trevliga barer med lounger på Söder?