Lurad på en god lunch.

Eftersom jag kom från Karlstad igår så orkade jag av flera olika orsaker inte fixa någon matlåda med GI-mat tills idag utan bestämde mig för att "unna mig" en lunch från restaurangen på jobbet. Jobbets restaurang bjuder vanligtvis på husmanskost och även om jag bara ätit där en gång innan så gav jag det en chans idag eftersom det enligt menyn utlovades raggmunk med fläsk.

Detta var vad jag fick (se bilden): En jättetjock raggmunk och två skivor flottigt, tjockt och stenhårt kallt fläsk. Till detta en gigantisk klick lingonsylt. Salladen och det jag trodde var kesoblandning men som istället var något inte alls lika gott (kanske berodde "inte lika gott" faktorn på att det inte var det jag trodde då jag stoppade det i munnen?), la jag på själv. Lunchen var helt klart en besvikelse och inte alls värd de 63 kronor som jag betalade.

Vad har jag då lärt mig av detta? Jo att A) Mina egna GI-matlådor är allra bäst och godast B) Att om jag inte ska äta mina egna hemgjorda matlådor så ska maten komma från min underbara mamma C) Om maten mot all förmodan inte kommer från varesig mig eller mamma, så ska den vara från Novisen som faktiskt KAN göra husmanskost!

Skriv en kommentar