Synvilla.

Det enbart fördelar att äta söndagmiddag hemma hos mamma och pappa. Man får umgås med dom och man får gudomlig god mat. Dessutom har mamma på sätt och vis (precis som syrran) hakat på min GI-trend så gårdagens middag, som även räckte till en lunch till mig idag, var kassler med trattkantarellsås serverad med bönsalsa (bönsallad) och en speciell salladmix som mamma själv satt samman. Kort sagt - GOTT!

Ett tips om man inte har mat så det räckte till en normalstor matlåda (potion) är att dryga ut matlådan med sallad eller som jag, göra maten till en synvilla. Jag använder ofta en assiett som jag lägger upp min lunch på och på så sätt ser maten mer ut än vad det egentligen är och då lurar jag ögonen-hjärnan-magen att det är mer mat än det egentligen är och blir mätt ändå.

Sen tar jag som sagt var gärna en frukt efter maten. Idag blev det två kiwis.

Skriv en kommentar