Tack mormor!

Jag har gått på reklamen, ännu en gång vill jag tro att det fungerar. Och denna gång handlar det inte om några spacade träningsskor utan om en saft. Blutsaft. För andra julaftonen i rad fick jag (plus syrran och min äldre yngre kusin) denna mörka järnrika saft inslagen i ett paket från mormor. Jag ska erkänna att jag inte riktigt uppskattat julklappen så mycket som jag borde och därför har denna saft blivit ståendes i mitt skafferi, oöppnad.

Men för andra veckan i rad så gav hälsokostbutiken Life´s TV-reklam mig en hint om att jag nog borde uppskatta min kloka mormors julklapp lite mer och även börja använda den. Detta beror på att dom i reklamen uttrycker sig något i stil med "Är du kvinna och känner dig trött och hängig? Då borde du prova den järnrika Blutsaften" och då fick jag en tankeställare. Jag känner mig nämligen obotligt trött på vintern, inget problem i sig eftersom jag är säker på att minst 90% av den övriga befolkningen känner precis samma sak. Men att vilja somna och ibland även somna innan klockan 21 på en fredag känns aningen tråkigt, inte bara mot mig själv utan även mot min omgivning.

Dessutom så tror jag inte att jag får i mig tillräckligt med järn, fast i och för sig är det lite motsägelsefullt då jag inte får äta massa järnrik mat. Finns det andra sätt att bli pigg på? Jag vet, jag borde kanske försöka få minst 8 timmars sömn per natt, men utöver detta då? :)

Nu är det dags för en Blutsaft hutt. Vi hörs!

Skriv en kommentar