Träna fyra dagar i rad, bra eller dåligt?


Bild lånad från Google.se


Igår var jag som sagt var på gymmet. Körde 60 minuter bodypump och behöll mina nya vikter på varje muskelgrupp utom ryggen där jag la på 2,5 kg. Kan tyckas som rätt lite, men om du tänker att du ska uthärda en låt på 4-5 minuter (om inte mer) så är det rätt bra ökning ändå.

Det enda bakslaget som kom igår var då vi tränade axlarna. Min vänstra axel hoppar och knakar vid varje rörelse och efter passet var slut så frågade jag instruktören vad detta kunde bero på och om det kunde vara skadligt för axeln. Hon visste tyvärr inte exakt vad hoppet av muskeln och leden berodde på men hon rådde mig att lyssna på min kropp. Så länge jag inte har ont av det tänker jag fortsätta. Visst, det är en jätte obehaglig känsla och det låter hemskt om axeln men nej, det gör inte ont (än?)!

Eftersom jag åker till Mr Right och Karlstad på torsdagkväll så kommer jag inte kunna vara med på torsdagens bodypump pass. Och eftersom jag stannar i Karlstad tills på måndageftermiddagen så kommer jag inte heller kunna gå på söndagens pass, vilket bidragit till att jag bestämt mig för att träna måndag till onsdag med syrran. Idag ska vi gå och springa (jogga) på löpbandet innan det blir dags för lite armar, mage och rumpa :)

Imorgon är det spinning och på onsdag antar jag att vi kör samma träning som idag. Det kan tyckas tufft att träna fyra dagar i rad, men jag tror att jag ska orka det och framför allt tror jag att det är en bra uppvärmning inför nästa vecka då jag tänkte försöka gå 30 min på Attract bandet varje dag!

Jag ska bli smalare. Jag ska ner i vikt. Så är det bara!

2 kommentarer

  1. Lena
    2011-03-09 kl 09:43:09
    Vi höjde faktiskt med 5 kg!! Varje grön vikt är 2,5 kg.



    Du slarvar väl inte medgåbandet. Jag har antagit utmaningen!

2 kommentarer

  1. Anna
    2011-03-09 kl 09:51:10
    På ryggen höjde vi väll inte mer än 2,5 kg? Mamma du tänker nog på benen där vi la på 5 kg :)

Skriv en kommentar