Två dagar av fest(ligheter)! Del 1.

Tiden går rasande fort och det blir bara mer påtagligt då man inser att man blivit ett helt år äldre och numera får vänja sig vid att skriva 26 istället för som tidigare 25. Ett år har passerat och massor har hänt! Både bra och dåligt, lätt och tungt, med och motgång. Och jag har inte bara funnit mannen i mitt liv, jag har även förlovat mig med honom. Vem hade trott det för exakt ett år sedan?

Hur som helst. Fredagen tillbringade jag på jobbet och på kvällen var det dags för mini-födelsedagsfirande med familjen. Pappa fyllde ju år på torsdagen så honom firade vi en dag i efterskott och mig två dagar i förväg. Mamma och min syster stod för matlagningen och det serverades en advokado förrätt följt av oxfilé med grekisk potatiskaka och Jensen´s pepparsås. Mr Right hade köpt med sig en (ack så god!) flaska rött till pappa som vi drack till middagen. 

Lagom till efterrätten som var en tyskäppelkaka (hemgjord!) med vaniljglass blev det presentöppning. Pappa fick en GPS-väska och en färd med Ericsson Globe (jag kommer alltid kalla den för Globen!) Skyview för två (han och mamma) av mig och syrran. Jag fick ett jätte fint paket av syrran innehållandes en prenumeration på tidningen Topp hälsa så att jag ska bli ännu mera sporrad att träna och komma i form. Av mamma och pappa fick jag ett paket innehållandes två böcker jag önskat mig, ett paket innehållandes ett leopardmönstrat paraply (så jag!) och ett snöre... :)

Snöret ledde fyndigt nog mig iväg på en liten skattjakt och i slutet av snöret (på övervåningen hos mamma och pappa) fanns en knallrosa Samsonite resväska! Perfekt för min och Mr Right´s kommande resor :)

Skriv en kommentar