Varför går tiden så fort?

Varför går tiden så fort? Det känns inte som att det var så länge sedan jag kom och imorgon ska jag (redan!) åka hem. Fast visst, på sätt och vis blir det en kort arbetsvecka och på fredag kommer Mr Right till mig :)

I fredags hade jag mysdag med Mr Right. Vi började med att åka till Bergvik köpcentrum där vi strosade runt i butikerna utan att vara på jakt efter något särskilt. För att fira våra 7 månader tillsammans hade Mr Right bokat bord på restaurang Alfies så då vi gjort oss i ordning så tog vi en promenad in till stan där vi åt en tvårätters middag. Vi började med varsin bruschetta till förrätt och till varmrätt åt Mr Right en oxfilé och jag åt en stekt gösfilé. Mätta och belåtna tog vi en promenad på stan och hamnade på Blå där vi slog oss ner i deras lounge. Vid elva tiden rundade vi av kvällen med en promenad hem.

Igår lördag var vi bjudna hem till Mr Rights föräldrar på middag, men innan dess besökte vi återigen Bergvik köpcentrum där vi av en slump mötte upp Mr Rights pappa. Vi bestämde att vi skulle komma till dom tidigare på seneftermiddagen. Då Mr Rights klockbatteri lagt av så åkte vi in till för att byta batteri. Efter att ha snurrat runt ett kvarter två-tre varv så backade tillslut en bil ut från en p-ruta utanför Stadshotellet. Perfekt tänkte jag och ställde mig för att blinka in, för att visa att jag tänkte ta platsen.

Både Mr Right och jag tyckte det var märkligt att en kvinna stod nästan bakom bilen då mannen som körde bilen skulle backa ut, men vi antog att kvinnan hörde till mannen som backade. Då bilen backat ut och p-rutan var ledig började jag köra in mot den varpå kvinnan som stått bakom bilen som backade ställde sig för hela rutan och satte sina armar i kors. Hon ville tydligt markera att jag inte skulle få den lediga p-rutan. Då jag trots hennes markering närmade mig rutan skakade hon på huvudet och pekade bakom mig. Ca 4 bilar bakom mig stod hennes man i kö och hon höll alltså p-rutan åt honom. Detta gjorde mig arg som ett bi och hade det inte varit för Mr Right så vet jag inte vad jag hade gjort.

Vi lämnade platsen och hittade nästan direkt en annan p-rutan bara ett kvarter bort. Irriterad och uppe i varv över kvinnans idiotiska uppförande lämnade vi in Mr Rights klocka hos urmakaren och tog en promenad på stan i väntan på att klockan skulle få nytt batteri. Då vi var färdiga på stan så åkte vi hem och packade ihop lite kläder innan vi begav oss hem till Mr Rights föräldrar där vi åt och drack gott.

För att slippa köra hem på kvällen sov vi över på Mr Rights föräldrars loft och idag efter frukost åkte vi till IKEA och köpte bland annat värmeljus och en strykbräda till Mr Right. Ikväll blir det myskväll med Solsidan och filmen 127 timmar.