Vart är snön som ska förstöra våren?

Jag känner mig lurad, fast på ett positivt sätt. För igår och även idag, på morgonen, så lovade TV4 nyheterna och även SVT att det skulle komma snö idag. Snö i mängder för att utrycka det lindrigt. Dom talade om siffror som 15 CENTIMETER. Det är galet mycket snö nu när snön äntligen börjat smälta och jag trodde att våren var på gång. Men vem vet, TV4 och SVT kanske hade fel, för vad jag kan se, från mitt fönster, så är det ingen snö ute.

Fast i och för sig, då jag tänker efter sa dom nog att snön skulle komma in över Stockholm på eftermiddagen, så än har dom ett par timmar på sig. Mig gör det inget om det kommer lite snö i eftermiddag, visst jag jublar inte, men det gör mig inget av den enkla anledningen att i eftermiddag, är jag förhoppningsvis redan hemma och inne och förberder inför ikväll då Mr Right kommer.

Ikväll ska vi synda. Ikväll ska vi ha en filmkväll med alla tillbehör du kan tänka dig. Lösviktsgodis - japp. Chips och dipp - japp. Men ingen läsk, där drar jag trots allt en gräns. Om vi ska springa oss svettiga imorgon på Attractbandet, för att vi syndar ikväll? Du kan bara ana...


Bild lånad från Google.se

Skriv en kommentar