05:50

Igår ställde jag klockan tidigare än vanligt (05:50) och imorse hade jag diciplin nog att gå upp då den ringde. Jag ville hinna med både en uppfräschaden dusch (nu är håret glänsande och benen lena), diska upp det som blivit liggandes i två dagar i diskhon och unna mig en lång framför-tv:n-frukost.

Kom till jobbet redan 06:45 och blev förvånad då jag tvingades slå in min personliga kod även uppe på våningsplanet som jag sitter på. I vanliga fall då jag bestämmer mig för att komma tidigare (läs; runt 7) så brukar enda hindret vara entrédörren. Hur som helst, att jag kom mycket tidigare idag och det faktum att jag suttit över ett par kvällar den här veckan gör att jag anser mig välförtjänt av en tidigare fredag! Så idag tänkte jag logga ut och stänga av datorn redan vid lunch, mumsa matlådan jag fick av mamma igår och sedan sätta mig i Skruttis (Saaben) och påbörja resan mot Karlstad.

Det är helt klart en fördel att åka vid lunch för då är trafiken mindre och eftersom jag inte har någon tid att passa kan jag glida i den takten jag själv vill! :)

Skriv en kommentar