När demonerna dyker upp! (Revansch!)

Träffade som sagt var Susanna igår vid Mosebacketorg och hon såg som vanligt sådär oförskämt fräsch ut ;)

Vi började kvällen i "fel ordning" och gick först in på Södra teatern och upp till vårat stammisställe Södra baren där jag fick mig en smärre chock. För vem stod och jobbade i baren om inte Maria. Jag vet faktiskt inte vem som blev mest ställd, hon eller jag, men då Susanna inte visste vem hon var (förän i efterhand) och pratade på som vanligt så tänkte jag att det var lika bra att köra på samma sätt. Och varför skulle jag inte? Jag har aldrig gjort något fel och dessutom visar bara mitt beteende ännu mer hur rätt jag har.

Beställde i alla fall ett glas rosé och då sa Maria något i stil med "Det tror jag inte vi har..." varpå jag sa något i stil med "Men visst har ni väl någon flaska rosé, Maria?" med betoning på Maria. Då såg hon aningens generad ut samtidigt som hon mycket riktigt plockade fram en flaska och hällde upp ett glas åt mig. Samtidigt ute på Södra barens balkong höll dom på att sopa upp lite sågdamm som blivit efter en mindre byggnadtion varpå Susanna och jag frågade om vi fick gå ut och sätta oss på balkongen (det var ju därför vi gått dit). Maria sa att det var okej om vi stod ut med att dom sopade upp sågspånet under tiden, vilket det självklart var.

Eftersom jag både höll i min handväska och i glaset rosé så hjälpte Maria oss att öppna dörren och på vägen ut frågade jag så avslappnat jag bara kunde (fast jag tyckte att hela luften var spänd) "Är allt bra med dig annars Maria?" varpå hon pliktskyldigt frågade tillbaka "Jodå allt är bra, är allt bra med dig?". BARA BRA. Allt är så himla bra! Där och då fick jag min revansch! För även om jag inte såg oförskämt bra ut. Och även om jag inte tagit ut någon hämnd (och varför skulle jag? Varför skulle jag sjunka till samma låga nivå? ALDRIG!), så har jag kommit så mycket längre än henne och vetskapen om det, känns det som att jag kan leva länge på! :)

Skriv en kommentar