Blixtar och dunder.

NU börjar det närma sig. Vi (syrran och jag) klarade oss hem från spinningen. Då var det solsken och knappt ett mörkt moln på himlen åt det håll vi gick. Bakom oss däremot var det desto mörkare. Svart till och med och nu har det börjat blixtra och dundra - underbart! Mysigt! Synd bara att inte Mr Right är här så vi kan uppleva det tillsammans.

Regnet smattrar mot mitt takfönster och på tal om mitt takfönster så har jag felanmält det till min hyresvärd då det i vintras, då snön började smälta, började rinna in vatten. Hur som helst, i måndags, jätte tidigt på morgonen så ringde glasfirman som ska "rätta till felet" mig och meddelade att dom var på intåg. Igår hände ingenting men idag ringde glasfirman tillbaka och meddelade att dom nu tittat till fönstret och det är i sämre skick än dom först trodde, så imorgon ska min bovärd tillsammans med glasfirman inspektera takfönstret för att besluta om man ska renovera fönstret eller byta ut det.

Att renovera fönstret kunde ta upp till ett par veckor och att byta det skulle bara ta två-tre dagar. Både jag och glasfirman hoppas att min bovärd fattar det kloka beslutet att byta ut fönstret mot ett nytt. Det vore så fräscht och skönt om jag fick ett nytt takfönster som jag faktiskt kan öppna! :)

Skriv en kommentar