Det regnar här i Stockholm idag...

"Och det regnar här i Stockholm idag, du har det säkert bättre än jag.
Det händer inget särskilt, jag hafr det ganska bra, men det regnar här i Stockholm idag"


Märkligt väder fast samtidigt, det är väl precis såhär svensk sommar är? Först solsken, sen regn och sen sol igen. På vägen hem fick jag fälla upp paraplyet då det började spöregna för att i nästa sekund konstatera att jag kan fälla ihop paraplyet.

Ligger i soffan nu och funderar på vad jag ska göra resten av dagen, det är inte så att jag är rastlös men då jag har en lugn dag så vill jag märkligt nog utnyttja den till max med saker som JAG vill göra. En del av mig skulle vilja åka till Brostugan, stå och prata lite strunt och titta på bilar. Bilträffen vid Brostugan börjar först 19, men då vädret växlar snabbare än jag hinner säga solsken så känns det dumt att åka till Brostugan om det skulle börja regna.

En annan del av mig vill springa, kanske inte ute ensam men eftersom det regnar och då mitt ena smalben känns lite konstigt (syrran gissar på smalbensinflammation och jag tror hon kan ha rätt) så kanske det är okej att springa inne på Attractbandet till massa bra och hög musik?

Den tredje delen av mig vill ligga kvar här i soffan och läsa en av de tre tokbra böcker som jag fick då jag fyllde år. Frågan är vilken vilja som ska vinna, eller om jag ska lyda syrrans förslag att försöka hinna med alla tre sakerna?

Skriv en kommentar