Efter regn kommer det solsken och efter...

... solsken kommer det regn.

Vi har haft det lite för bra ett tag. Lite för fint väder för årstiden. Lite för mysigt. Lite för underbart helt enkelt. Fast egentligen undrar jag om man kan ha det FÖR bra? Är det rent tekniskt möjligt? 

Hur som helst. Igår då jag och kollegan var ute och tog en promenad på lunchen så kom det plötsligt en regnskur som bara sekunderna senare övergick i hagel (JA du läste rätt!). Men efter bara ett par minuter slutade det tvärt och solen tittade åter nästan fram. "Skönt och välbehövligt" tänkte jag som den stora pollenallergiker jag är tills idag då jag vaknade och tittade ut genom sovrumsfönstret.

Först var det jättefint eller i alla fall okej-väder och sen tvärt, snöstorm! Vädret insåg dock rätt snabbt att det är maj nu och inte ruskiga april för efter att ha stått och frusit och väntat på syrran vid kvart i åtta imorse till klockan åtta och ha gått till jobbet i ca tio minuter så avtog snöfallet efter ett tag. Men hela dagen har det varit mulet eller regnat. Ett riktigt inneväder då man gladeligen jobbar eller tillbringar en timme på gymmet. På tal om en timme (eller till och med lite mer) så ska jag och syrran idag äntligen bege oss till gymmet tillsammans för 45 minuter spinning plus uppvärmning och lite styrketräning innan. Jabba dabba dooo!!! :)

Skriv en kommentar