Fredag den 13:e!

 



Idag är det fredag den 13:e och jag är så gott som ensam på jobbet. Kanske beror det på att folk är skrockfulla eller också har dom helt enkelt annat för sig. Oavsett vad så är det rätt skönt att vara ensam, faktiskt. För det gör att jag hinner med mer än vanligt i och med att ingen kommer in och "stör".

Fredag innebär även att Mr Right kommer till mig i eftermiddag men innan han kommer tänkte jag hinna med en kort springtur på 30-45 minuter. Kanske hinner jag även med att se ikapp några avsnitt av TV4´s "Fyra bröllop" och jag lovar att komma med en recension senare.

På tal om fredag den 13:e - är du vidskeplig? Undviker du att gå under stegar, tviar du åt svarta katter som passerar vägen och gråter du blod, svett och tårar om du råkar krossa en spegel? Märkligt det där med 13 och fredag. För många betyder talet 13 otur, men en del har valt att gå mot strömmen och tror att det bringar tur. 

Kanske skulle ta och se filmen "Fredagen den 13:e" ikväll? Någon som sett den och vet om det är något att se? :)

Skriv en kommentar