Lurad.


Min hjärna lurade mig imorse. Igår då jag gick och la mig så hade jag mindre än halva mobilbatteriet laddat men jag tänkte att jag kunde vänta med att ladda mobilen till dagen efter. Dvs idag. Imorse, 04:45, vaknade jag med ett ryck och trodde jag hade försovit mig. Rejält. Så jag tittade på mobilen som märkligt nog lagt sig i något omstart eller ominstallations reboot-läge och hur jag än försökte stänga av eller starta om mobilen så hände absolut ingenting. Fick då panik över att jag inte kunde se vad klockan på mobilen var (tänkte inte så klart att jag kom  på att jag har en klocka vid sidan av sängen) att jag sprang och slet åt mig mobilladdaren och kopplade in telefonen samtidigt som jag sprang vidare ut i köket.

Där finns en klocka. En köksklocka. Hängandes ovanför dörren. 04:55 visade klockan då men min hjärna ville fortfarande inte koppla utan förvred istället tiden till att det var eftermiddag och att jag sovit bort en hel arbetsdag. Galet vad hjärnan kan lura en ibland! Ni kan ju bara ana hur lycklig jag var då jag insåg att klockan då hunnit bli 05 och att jag kunde få gå och somna om. Somna om ja... Lättare sagt än gjort då man fått adrenalinet att pumpa så till den milda grad att man har rejäl hjärtklappning.

Jag somnade inte om. Istället diskade jag gårdagens disk, fixade en lyx äggmacke-frukost och njöt av att hinna se TV4´s nyheter både en, två och tre gånger, på en och samma morgon.

Läxa till mig själv - ha aldrig dåligt mobilbatteri på kvällen. Och har jag det så ska jag sätta mobilen på laddning istället för att behöva drömma om att mobilbatteriet laddas ut och att mobilen inte ska starta på morgonen. För det är förmodligen det som orsakade morgonens hemska uppvaknande!

Skriv en kommentar