En händelserik helg.

Vilken helg. Mer kan jag nästan inte säga fast det vore elakt att inte delge er.

I fredags kom Mr Right åkandes och jag gick ut för att möta honom vid bilen. Som den romantiker Mr Right är så hade han köpt med sig en jättefin, stor röd ros till mig. Kvällen spenderades inomhus med att lyssna på regnet som smattrade mot rutan och med att äta en indisk middag.

Igår vaknade vi rätt tidigt och efter frukost så bestämde vi oss för att åka in till stan. Vi tog Skruttis till pendeltågstationen och därifrån tog vi pendeln in till T-centralen. Vi gick Drottninggatan ner, genom Åhléns och Mr Right lyckades hitta en vår/höstjacka, en piké och ett par shorts. Vi fortsatte förbi PUB och Hötorget ner för Kungsgatan och stannade till på Taco bar vid Stureplan där vi fick i oss lite lunch innan vi fortsatte genom biblioteksgatan och vidare till Kungsträdgården. In på NK och vidare mot Gallerian. Då vi gått igenom hela Gallerian så fortsatte vi genom Sergelstorg och upp på Drottninggatan som går mot Gamla stan. Vid järntorget stannade vi och tog en fikapause på café Nova innan vi fortsatte mot Slussen.

Vid Slussen hade en buss skenat rätt in i en flock människor men när vi kom till platsen ca en timme efter olyckan stod bara bussen kvar, mitt på torget. Vi fortsatte upp för Götgatsbacken och hamnade så småningom på Medborgarplatsen och Snaps uteservering. Där blev vi sittandes, jag med en Coca-Cola och Mr Right med en öl. Satt uppkrupna i en rottingsoffa och lyssnade på några artiser som spelade live på en scen mitt på torget innan vi gick sista biten till Södra station och tog pendeln hem.

Igår fick jag även, per mail, det tråkiga beskedet att min lilla älskling, Ozzy, har avlidit. Det var hans nuvarande ägare som mailade mig och berättade det. Hon hade fram och tillbaka diskuterat med sig själv hur hon skulle säga det och om hon skulle klara av att säga det, eftersom hon visste hur mycket Ozzy betydde för mig. Det var absolut inte hennes fel att Ozzy dog. Det var med största sannolikhet det djurfoder som han ätit sedan han lämnade mitt hem i maj förra året som fick hans njurar att lägga av. Hemskt att Ozzy är borta, men samtidigt är jag så oerhört glad och tacksam över att han hamnade i ett sådant fint hem som han gjorde hos nya ägarinnan i Örebro.

Idag har jag och Mr Right tagit det lugnt. En sväng till Farsta C följt av en jättehärlig promenad runt Brosjön hann vi med innan Mr Right körde hem mig till mamma och pappa för att jag skulle få träna. Jag la på 10 kg mer på benen under dagens träningspass vilket kändes lagom, frågan är bara hur mycket det kommer kännas på onsdag då träningsvärken borde komma? :) 

Skriv en kommentar