Världens bästa syster är m i n !

Visste ni att jag har världens bästa syster? Om inte så vet ni det nu!

Även om vi inte är särskilt lika utseendemässigt (folk brukar tro att vi är vänner, inte syskon) så har vi så himla kul ihop. Två år skiljer det mellan oss och jag skulle nog vilja påstå att det är ganska idealiskt eftersom det gör och gjort att vi kunnat ha glädje av varandra under hela våran uppväxt. Vi har ärvt kläder och leksaker av varandra i viss mån och vi har aldrig behövt kännas oss ensamma.

Jag minns stunderna då vi gick i lågstadiet och hade en "dagmamma" att gå till efter att skolan var slut. Jag minns fredagarna, då vi på väg hem från dagmamman då mörkret började falla turades om att gå fram respektive baklänges bara för att "ingen och inget läskligt" skulle komma och ta oss.

Jag minns en gång då jag kände på mig att något hade hänt syrran och sprang över skolgården (fortfarande lågstadiet) för att mycket riktigt se att syrran ramlat och slagit sig. Minns hur vi knasiga som vi var hällde sand i varandras hår bara för att det var skönt att sitta och pilla bort det ur varandras hårbotten. Jag minns hur vi lekte med våran äldre yngre kusin, hur det då vi var mindre var en kamp om vem som fick vara mest med min syster och hur vi med ökad ålder bara fått bättre och bättre kontakt, alla tre

Jag minns den ofantligt roliga systerresan som vi gjorde till Cypern. Jag minns hur vi höll hand då planet skulle lyfta och landa bara för att syrran är flygrädd och får hemska lock i öronen. Jag minns och kommer alltid vara evigt tacksam att syrran fixade mig det jobb jag har idag. Utan hennes förtjänst är det inte säkert att jag skulle vara här, på den här arbetsplatsen idag.

Jag är varje dag tacksam över att få promenadsällskap till och från jobbet. Det har gjort många jobbiga snöiga, regniga och blåsiga dagar lättare och roligare. Jag är även evigt tacksam för att hon, världens bästa syster, peppat mig att komma igång med träningen igen. Utan hennes energi, hennes driv och hennes pushning tror jag inte jag hade tyckt det var lika roligt.

Tack mamma och pappa för att ni gav mig en sådan fin och underbar syster och tack syrran för att du finns! ♥

1 kommentarer

  1. Syster
    2011-05-27 kl 20:53:12
    Haha gud vad glad jg blir av att läsa det här systeryster. Jag minns alla dom stunderna så väll med. Jag är så otrligt glad som har dig i mitt liv!!!!

Skriv en kommentar