Vart tog tiden vägen?

Vad hände med tiden? Timmarna, minuterna och sekunderna? Jag hinner inte med! Kan jag dra i nödbromsen och bara pausa tiden för en stund?

Sitter hemma i soffan och väntar på att mina kycklingspett som är i ugnen ska bli klara, dom tillsammans med en grönsallad får bli kvällens middag nu när mamma är spårlöst försvunnen (jag har för mig att hon pratade något om ett möte inne i stan) och syrran är borta med jobbet. Syrran har jag fått ett livstecken ifrån, så jag vet i alla fall att hon ska träna och göra mig sällskap till gymmet - great!

Kvart över sju ska vi vara på gymmet för bodypump men redan nu, så fort maten är i magen, ska jag ta tag i lägenheten. Den behöver dammas och dammsugas innan Mr Right´s ankomst imorgon kväll. Resten av kvällen, efter gymmet, tänker jag slappa i soffan med en kopp thé och en äggsmörgås :)

Skriv en kommentar