Champagnefrukost, mässa & god middag.

Igår var en bra dag, en ovanligt bra dag!

Dagen började med att Mr Right väckte mig med en puss och sedan serverade mig (jag hjälpte i och för sig till) en Champagnefrukost bestående av först och främst Champagne (så klart!), färska jordgubbar, choklad och fruktsallad. När frukosten var uppäten och jag bytt om från morgonrock till jeans så begav vi oss av mot Stockholmsmässan.

Väl på plats vid Stockholmsmässan insåg vi att det var bra att vi kom till mässan redan 11:10 för det började redan då bli rätt mycket folk. Eftersom jag och Mr Right skulle gå på alla fyra mässorna (vi besökte bara tre av dom och struntade i Winter 2011) så fick vi ett band runt handleden så att vi kunde gå obehindrat mellan dom olika mässhallarna. Den mässan som jag tyckte allra allra bäst om var "Mitt kök".

Vi köpte ett varsitt 5 kupongshäfte för 80 kr och då ingick även ett vinglas. De allra flesta mässmontrarna bytte en kupong mot en liten skvätt vin, Champagne eller glögg. Vi provade lite olika bland annat rosé, vitt, Champagne, rött, vin och årets glögg med smak av kaffe (varken jag eller Mr Right kände kaffesmaken men det kanske berodde på att vi fick glöggen kall?). På mässan fick vi även smaka massa olika sorters korv, massa olika sorters chips (däribland rotfruktschips) och lite ost.

Hälsomässan var en riktig flopp. Mest en massa bantningspiller och pulverpreparat för dom som tränar styrketräning och vill bli ännu större snabbare. Båtmässan var helt okej, kanske inte riktigt så många båtar som jag hade trott och hoppats på men absolut sevärt i det stora hela. Snittpriset på båtarna som ställdes ut låg runt ca 2 miljoner och den dyraste båten jag såg kostade 6,9 miljoner. Jag kunde inte låta bli att undra vem som köper en sådan...?

När vi var färdiga på mässan åkte vi hem till m&p där även min moster och ingifta morbror var. Vi bjöds på en oförskämt god trerättersmiddag bestående av grillad scampi på en bädd av sallad serverad med guacamole till förrätt, fläskfilégryta med pressad potatis till varmrätt och glass med trädgårdsbär till efterrätt. Lite senare då vi var mitt inne i en diskussion så bjöds det även på kaffe och hemmagjorda chokladbollar.

Vi hade helt enkelt en helt underbar lördag! :)

Skriv en kommentar