Födelsedagsfiransde-mini & ny TV.

Helgen försvann i ett rusande tempo. I fredags träffade jag mamma, syrran (som var tillfälligt hemma från Karlstad) och mormor och morfar. Vi tog en kantarellsmörgås på eftermiddagen och när Mr Right slutat jobba hämtade han upp mig och vi åkte och handlade mat tillsammans. Kvällen gick i lugnets tecken och lördagen kom snabbt.

I lördags dammsög Mr Right lägenheten medans jag fixade en hemmagjord tårta som jag toppade med färska hallon. Vid halv tre kom mamma, pappa och syrran förbi på födelsedagsfika för att få se hur vi fått det i lägenheten  och fira Mr Right som fyllt år. Tårtan lät sig väl smaka och Mr Right fick en jättefin väckarklocka från Philips som består av en lampa som då man ställt in den på väckning sakta men säkert tänder sig allt mer tills det är dagsljust i rummet. No more tre-olika-oljuds-väckningar-som-driver-mig-till-vansinne på morgonen! :)


Bild lånad från Philips.se

På kvällen åkte Mr Right in till stan för att träffa en kollega och vid halv två(?) tiden på natten åkte jag in och hämtade honom utanför mitt en gång i tiden stammisställe Göta Källare. Eftersom man skulle dra tillbaka klockan en timme under natten så vaknade vi halvt om halvt utvilade på söndagen men satt redan klockan tio-elva i bilen redo att hämta upp våran gemensamma vän Daniel för vidare transport till Barkarby outlet.

Barkarby outlet, vilken flopp. Varken jag, Mr Right eller Daniel hittade något och efter att ha fått i oss lunch gav vi upp hoppet om affärena. Väl i bilen och på väg därifrån frågade Daniel om vi inte kunde stanna på Mediamarkt. Sagt å gjort vi gick in på Media markt i Barkarby och på något underligt sätt lyckades Mr Right i sällskap av Daniel övertala mig om att min gamla vita 32" LCD-TV som stod hemma på TV-bänken var oproppotionerlig och gammal och att vi "behövde" en ny... Villkoret för en ny TV var dock att vi INTE köpte den i Barkarby då vi skulle behöva transportera TV:n genom halva stan. Vi bad en försäljare i Barkarby kontrollera lagerstatusen på butiken i Kungens kurva och då vi fick veta att det skulle finnas två stycken vita TV-apparater kvar av den modellen vi ville ha så satte vi oss i bilen och åkte hemåt.

Väl på Media markt i Kungens kurva fick vi veta att det inte fanns några TV-apparater kvar av rätt modell men Daniel var snabb och kollade upp att samma TV fanns eventuellt på NetOnNet. Sagt å gjort vi fortsatte hemåt och stannade till på NetOnNet där dom mycket riktigt hade EN ENDA vit 46" Samsung 3D TV kvar och den haffade vi direkt! Lite pengar fattigare och en i mina ögon, gigantisk TV senare satt vi alla tre hemma i vardagsrummet och WOW:ade oss över TV:ns funktioner och storlek :)

Jag antar att TV:n  får vara min och Mr Right´s gemensamma förtidiga julklapp.

Skriv en kommentar