Hur stor är sannorlikheten?

Hur stor är sannorlikheten att jag som så gott som a l d r i g åker kommunalt ska råka ut för två dåliga kommunala färder två dagar i rad? I och för sig, imorse gick det jättebra att ta sig till Globen där jag tillbringat dagen. Det var aningen värre då jag åkte hem. Först och främst så var pendeln överjävligt fylld med folk. Likt boskap stod vi packade i vagnarna och jag fick främmande kvinnas rumpa magen samtidigt som jag fick en främmande mans armhåla i ansiktet. Riktigt mysigt med andra ord!

När jag väl kliver av pendeltåget så känns det ändå rätt okej till skillnad från gårdagens mökfärd och jag tänker "So far, so good!". Detta skulle jag så klart inte tänkt för i nästa sekund står jag i rulltrappan upp och fipplar med mobilen (läs; försöker ringa Mr Right för att meddela vart jag är) då jag plötsligt hör ett "Hjääälp" och sekunderna därpå rasar en äldre man med dragväska på en jämnårig kvinna som i sin tur rasar på mig. Jag har sådant flyt att jag står lite brett med benen och lyckas parera upp den tyngden av två främlingar som praktiskt taget hänger på mig och med hjälp av en stark kille bakom och en annan stark kille framför den äldre mannen lyckas vi hålla uppe det äldre paret som inte känner varandra sedan innan tills vi är helt uppe och då kan släpa av dom från rulltrappan. Lite skakis i kroppen, då jag inte var beredd på det hela får jag inte ett tack eller ens en vänlig blick så jag går min väg.

ALDRIG mer att jag åker kommunalt frivilligt!

Skriv en kommentar