Någon gissning när snön kommer?

Vädret beter sig märkligt. I helgen var det sådär onormalt varmt igen och vinterjackan hänger fortfarande orörd i garderoben i väntan på bättre, eller i alla fall, kallare tider. Jag klagar dock inte över vädret som är för att varje dag utan snö och riktig kyla innebär en dag extra för mig då jag klarar mig hel till och från jobbet. Så länge det inte är extremkallt och extrem mycket snö är jag nöjd.

Fast visst vore det trevligt om det kom i alla fall lite vitt tills på söndag då det tydligen är första advent.

Första advent och jag känner ingen som helst vinter- eller julkänsla. Första advent och vi ska ha en inflyttningsfest med flera översovandes vänner dagen innan. Får se om vi hinner eller orkar sätta upp julpyntet på söndag. Adventsstjärnorna kommer nog i alla fall upp men tomtarna och den nyinköpta plastgranen får nog vänta ett par veckor till...

Ska vi våga oss på en gissning när snön kommer? Kanske se vem som är närmast. Vem som får rätt? Jag gissar på att det kommer dröja åtminstonde två veckor till innan det blir vitt på marken. Vad tror du?


Dagens låt, bara för att den är så himla fin är Alicia Keys - Empire State of Mind.

Skriv en kommentar