Nu mjukstartar vi igen.

Trots att det är mellan en och tre veckor kvar tills jag ens får börja tänka på att återuppta träningen igen så mjukstartade Mr Right och jag idag kommande hårdträning med en rask promenad direkt efter jobbet. Direkt då vi kom hem så bytte vi om till träningskor och gav oss av ut i mörkret. En 40 min rask promenad runt närområdet och ner till Centrum blev det innan vi hemma i hallen pustade ut.

Nu har vi lovat varandra högt (allt man säger högt måste man hålla!) att vi ska gå minst tre raska promenader i veckan för att få igång flåset och förhoppningsvis förbränna lite samtidigt. Sedan om tre veckor tänker jag gå till gymmet och lösa ut ett årskort! Det finns inget annat nu för jag behöver träna, inte bara för konditionen och för att hålla vikten i chakt utan även för att hålla mig frisk och hel. Så fort jag blev tvungen att ha ett uppehåll i träningen så kom både ryggproblemet och hostan. Det är helt klart ett tecken!

Från och med den dagen jag hämtar ut årskortet så ska jag köra spinning på tisdagar (jag saknar syrrans sällskap!), box med Mr Right då han vill, body pump med mamma på torsdagar och söndagar och där emellan får vi se om jag inte lyckas klämma in något mer pass. Den enda vardagen i veckan som träningen blir lidande är måndagar då jag slutar först halv sju. Då är jag alltid vrålhungrig och blir helt darrig jag inte får mat rätt tätt inpå att jag slutar jobba.

Vad tror ni, kan schemat hålla?

Måndag - vila.
Tisdag - spinning och eventuellt box.
Onsdag - box?
Torsdag - body pump
Fredag - vila, eventuellt promenad.
Lördag - vila, eventuellt promenad.
Söndag - body pump.

Jag vill inte gå ut för hårt för då finns risken att jag antingen skadar mig eller tröttnar direkt...

Skriv en kommentar