Guds gåva till sambo förhållandet.

Uppkrupen i soffans enda och bästa hörn sitter jag i vanlig ordning med laptopen i mitt knä. Mr Right spelar för vilken-dag-i-rad-det-nu-är det nya Playstation spelet "Driver" och själv får jag min egna tid. Min tid att blogga, att lyssna på KENT med mina gigantiska Sony-hörlurar och att gå in i min egna lilla kupa.

När man bor i en tvåa kan det tyckas att man borde få sitt utrymme, sin plats och framför allt sin tid, men sedan Mr Right och jag flyttade ihop i början på augusti så har vi inte haft så mycket till egen tid, förrän nu. Mr Right har sitt Playstation och jag har min laptop och det känns bra. Så fort jag tar på mig hörlurarna och loggar in på blogg.se så får jag min tid. Sen att vi sitter mindre än en halv meter ifrån varandra hör inte till saken. Det är själva grejen, att vi själva kan göra det vi vill, utan att vara i vägen för varandra.

Och vad passar hösten bättre än att vara inomhus, uppkrupen i favorit (låne) soffan med en varsin favorit sysselsättning? Jag njuter och jag tror Mr Right gör detsamma.

Är ni också sådär oroväckande trötta? Mr Right och jag finner ingen botten på våran trötthet. Vi somnar ifrån TV:n. Vi somnar ifrån varandra mitt i en diskussion... Vi är obotligt trötta och det tycks inte finnas någon annan lösning på höst-tröttheten än att sova. Eller?

Bild lånad från Google.se

1 kommentarer

  1. Surfaren
    2011-10-11 kl 22:19:42
    När det blir mörkt vill man sova. Inte så konstigt egentligen, men ack så opraktiskt och en aning irriterande.

Skriv en kommentar