Jag känner mig okvinnlig.

Det trodde ni aldrig att jag skulle säga va? Att en av dom mest kurviga och storbystade tjejerna i stan skulle kunna känna sig okvinnlig? Men så är det. I alla fall just nu.

Jag bär så lite smink som möjligt men går aldrig till jobbet utan lite mascara på ögonfransarna, jag har omålade tå- och handnaglar och saknar min kvinnlighet. En gång i veckan har jag i alla fall lovat mig själv att kosta på mig själv lite mer utvecklad sminkning och lite mer uppklädd stil och då faller detta oftast in på fredagarna.

Ett steg i rätt riktning att hitta tillbaka till tjejen/kvinnan inom mig är att jag nästa fredag då vi slutar extra tidigt (dag innan röd-dag) bokat in mig på en klassisk ansiktsbehandling och vaxning av benen. Jag gissar på att vaxningen kommer göra djävulskt ont men det är det värt för att vara hårfri på benen i upptill 6 veckor. Näst efter ansiktsbehandligen och vaxningen så kommer naglarna. Jag som alltid har haft långa och "beundransvärda" naglar har numera små självutväxta stumpar. Vissa satsar pengar på dyra märkeskläder, vissa på äckligt dyrt smink och jag kostade på mig att fixa naglarna ca var 4-6 vecka. Det tänkte jag kanske tillfälligt gå tillbaka till och nu letar jag för fullt efter en nageltjej i närområdet.

Skriv en kommentar