Nu är det gjort och det känns... SKÖNT!

Så var ännu en helg förbi och vi är redan inne på tisdag. Mörk, höstig tisdag! Perfekt dag för att jobba och umgås!

I fredags jobbade jag hemma och då Mr Right kom hem så gjorde vi i ordning, väntade in våran gemensamma vän Daniel och tillsammans åkte vi in till Söder där vi parkerade bilen och tog en kort promenad till Vapiano där vi mötte upp världens bästa Robban för en middag! Vi var inte ensamma om att vilja äta middag på Vapiano i fredags för i dörren fick vi veta att vi skulle få vänta ca 1,5 timme för ett bord.

Vi antog utmaningen, att vänta 1,5 timme på ett bord (klockan var 19 då vi kom) och valde att hänga i baren så länge och umgås. Ca 1 timme senare fick vi ett bord och kunde beställa våran mat. Middagen var väldigt trevlig och efteråt bestämde vi oss för att gå vidare till Radisson SAS Blu skybar där vi fortsatte! :)

I lördags ringde väckarklockan 06:30 och jag var allt annat än pigg då jag motvilligt gick upp och gjorde frukost åt mig och Mr Right. Vid 08:00 kom mamma och pappa och hämtade upp oss för vidare resa till Karlstad. Det var dags för Dagen D! Dagen då mamma och pappa skulle få träffa Mr Right´s föräldrar. Och visst var det på tiden, vi har ju trots allt varit ett par i över ett år...

Lite nervös över hur det hela skulle gå och bli steg vi drygt 3,5 timme senare in hos mina underbara svärföräldrar. Mamma hade köpt med sig en jättefin blomgrupp som roligt nog matchade min svärmors stöpljus och servetter. Lunchen flöt på bra och vi bjöds på världens godaste Vänern lax tillsammans med färskpotatis och romsås. Till efterrätt serverades det äppelpaj med grädde.

Efter ca 2,5 timme rundades lunchen av med att jag körde mamma och pappa till sitt hotell inne i stan. På kvällen åt familjen, inklusive Mr Right middag på restaurangen Frost. I söndags åkte vi (mamma, pappa, jag och Mr Right) hem vid lunch och kvällen blev slapp.

Skriv en kommentar