Ramla.

Det enda som absolut inte fick hända hände så klart!

Jag skulle "bara" tömma tvättmaskinen på tvätt. Ta tvätten från tvättmaskinen inne i badrummet, till torkställningen som jag ställt upp i vardagsrummet. Första vändan gick bra men när jag var inne på andra vändan och tagit och fyllt famnen med den sista rena tvätten så hände det. Jag vet inte hur det gick till men plötsligt låg jag på rygg utanför badrummet och tog mig inte upp.

Jag antar att jag fick igen för att jag var olydig och gav mig in på sysslor jag just nu inte ska ägna mig åt och jag antar att jag snubblade eller halkade på någonting och föll pladask. Det som tog emot mig var dessvärre svanskotan och mitt bakhuvud som hamnade på tröskeln till badrummet. Aj.

När jag efter ett par minuter lyckades vända på mig och resa mig så var jag både chockad och rätt illa "slagen". Alla som någon gång åkt skridskor och ramlat på isen vet känslan. Först blir liksom svanskotan bedövad och sedan bultar smärtan.

Nu, sex timmar senare, är jag fortfarande rejält öm i baken :(

Skriv en kommentar