Däckskifte, premiär bastat & kalas!

Söndag och vi har åter krypit upp i soffan. Mr Right med sitt Playstation och spelet "Driver" och jag med laptopen och bloggen. Helgen var varit skön, till och med skönare än i vanliga fall. Mr Right och jag tog helg redan i torsdagskväll och åkte då till Karlstad.

Torsdagkvällen gick mest åt till att sitta i bilen på väg till Karlstad men vi fick oss även ett premiär bad (varför heter det bad?) i svärföräldrarnas nybyggda bastu. Jisses vad skönt att sätta sig i en 70 grader varm bastu då det är kallt, grått och mörkt ute! :)

I fredags åkte vi till Partille däckbolag dit våra beställda nya vinterdäck hade levererats. Firman fick kränga av ett par gamla sommardäck som satt på våra bilvande vinterfälgar och kränga på dom nya däcken på fälgen (själva däckskiftet skötte Mr Right och svärfar hemma på gården). När vinterdäcken var på fälgarna släppte Mr Right av mig inne i stan där jag mötte upp syrran för en shoppingtur och lunch. Varken jag eller syrran hittade någonting vi ville ha (men det gjorde inte så mycket) och begav oss istället till ett italienskt ställe som låg på en innergård. Där åt vi en varsin jättegod sallad med ett kyckling grillspet och smulad fetaost. Efter att ha snackat av mig med syrran ett par timmar så mötte vi upp Mr Right i Mitt i city-gallerian och Mr Right och jag vände av hem till svärföräldrarna.

På kvällen åt vi thaimiddag hos Mr Right´s brorsa innan vi alla tre tog Skruttis in till stan och satte oss på Tempel. Eftersom jag körde kvällen till ära (pga att jag hade så ont i ryggen) så höll jag mig till vatten medans killarna drack en varsin öl. Vid 22-tiden dök brödernas vän upp med sin flickvän och vi bytte Tempel mot Tables där alla utom jag (ännu en gång pga ryggen) spelade biljard. Vid 23:30 tittade även syrran förbi och höll oss sällskap fram tills stängning då vi gick vidare till Glada Ankan och där stannade vi tills dom stängde vid 02. På vägen hem blev killarna hungriga så jag svängde förbi Mc Donalds där vi blev sittandes i 45 minuter då alla utom jag tydligen var jätte hungriga :)

Jag stupade i säng vid 03-nånting och tyckte då att ryggen märkligt nog kändes bättre.

Igår, lördag vaknade jag vid 10-tiden av att jag inte kände av ryggen. Nästan lite små läskigt då ryggen hållt mig vaken om nätterna sedan i tisdags. Lycklig över att ryggen slutat göra ont klev jag upp och åt frukost innan det blev dags att fixa lite med bilarna. Mr Right och svärfar bytte till vinterdäck på dom två återstående bilarna medans jag plockade ut lite skräp ur Skruttis. Framåt eftermiddag bytte jag om till klänning då det började närma sig kalas-dags!

Vid 18-tiden kom Mr Right´s moster och ingifta morbror förbi och kvällen bestod av god mat, födelsedagstårta, presenter (till och med jag fick en present!), umgänge och massa skratt! :)

Skriv en kommentar