Fas 1.

Undra om syrran blir glad nu(?).

Jag och Mr Right började igår nämligen våran fas 1. Fas 1 av 2. Igår när jag var och tränade body pump med mamma så tillagade Mr Right blomkålsmos (puré?) och lindad lövbiff fylld med philadelphiaost, dijonsenap, färsk timjan och salt och peppar. Till detta serverades det en liten grönsallad med strimlad röd paprika. Guuuudomligt gott(!) och väldigt väldigt GI.

Imorse fortsatte jag i fas 1-stil. Dvs frukosten bestod av en jordgubbssmoothie. Känns nästan onyttigt att trycka i sig en smoothie det första man gör på morgonen då smoothien smakar som (en aningen sur) glass! Jag höll mig mätt på smoothien hela vägen fram till lunch vilket jag aldrig trodde att jag skulle göra! Imorgon blir det nog samma frukost som idag ;)

Boken som receptet kommer ifrån heter "6 kg på 6 veckor".

Skriv en kommentar