Från en dag till en annan.

Igår var en dålig dag. En riktig fruktansvärt dålig dag. Jag vaknade och kände mig allt annat än utvilad och sedan fortsatte dagen i samma riktning. Fick ett tråkigt besked på telefon som ändå löste sig hyfsat bra, men det gjorde ändå att inställningen till dagen blev... blä.

Idag har det varit en betydligt mycket bättre dag. Jag vaknade ganska utvilad och gick upp tjugo i sju, ställde mig och diskade det som inte hunnits (läs; det som vi med flit låtit stå odiskat) diska, bäddade sängen, gjorde en smoothie, plockade runt omkring i lägenheten och hann till och med att se TV4´s nyhetsmorgon innan det blev dags att gå till jobbet (med en sväng förbi återvinningsstationen för att kasta soporna).

Väl på jobbet så flöt allt på till skillnad från igår då det kändes som allt gick trögt och inte alls min väg. Jag pratade med världens bästa(?) chef om en privat sak och aldrig trodde jag att jag skulle få ett så pass bra och klokt svar som jag faktiskt fick! :)

På lunchen tog jag mig tid att gå till Swedbank för att säga upp ett sparkonto som jag hade hos dom. Drygt 30 minuter fick jag stå i kö för att 20 nummer innan mitt skulle passera och väl framme vid kassan gick allt smidigt tills jag kvinnan bakom disken knappat ett tag och nämnde "... och så tar vi ut en avgift på 150 kronor för att du säger upp sparkontot och flyttar pengarna till en annan bank". Eeeeh... ursäkta? VA? Då nämnde jag att jag pratat med Swedbanks kundtjänst som sa att jag skulle gå in på Swedbank och fixa detta, dom nämnde ingenting om att dom skulle ta en avgift för detta och inte heller att jag tydligen kunde gå till banken som jag ville få in pengarna på, för att be dom säga upp kontot. Märkligt hur det kan vara gratis om en annan bank kontaktar Swedbank angående uppsägningen, men inte då jag som privatperson och kund, som stått och köat i 30 dryga minuter vill göra e x a k t samma sak.

Helt ärligt borde jag förmodligen ha gått till den andra banken för att ha fått det fixat men då jag stått i 30 minuters kö på min lunchrast så kände jag inte för att göra om samma sak på nästa bankkontor utan jag bet helt enkelt i det sura äpplet och gav äckel Swedbank 150 av mina sparade kronor. Svin!

Just nu står Mr Right och rullar lövbiff fylld med färsk timjan, dijonsenap och philadelphiaost som han ska steka i pannan innan vi ska äta det tillsammans med stor sallad.

2 kommentarer

  1. gnutten
    2011-09-29 kl 08:18:18
    Ja men det är väl självklart? Banken tappar en kund = pengar. Så då vill de suga ut det sista. Men en ny bank får en ny kund med pengar. Vilket de givetvis gärna hjälper till med för långsiktigt är du värdefull. :)

2 kommentarer

  1. Lilla A
    2011-09-29 kl 21:09:16
    True men jag var redan kund på den andra banken... eller rättare sagt på båda bankerna. Kasst! :)

Skriv en kommentar