Ensam hemma.

Igår morse då Mr Right´s väckarklocka och mobiltelefon-alarm ringt och väckt oss så gjorde Mr Right sig i ordning i vanlig ordning och for sedan till jobbet. Skillnaden igår mot alla andra fredagar var att han inte kom hem efter jobbet utan istället åkte direkt till Karlstad. Således blev jag ensam i lägenheten och ensamheten märkte jag av så fort jag igår vid 17-tiden, efter att ha tillbringat eftermiddagen hos m&p, klev in genom ytterdörren.

Lägenheten stod tom och tyst och igårkväll när jag skulle krypa ner i sängen märktes saknaden efter Mr Right av ännu mer. Ingen att krypa ner bredvid, ingen att ligga och prata med tills jag somnar. I ren protest mot att behöva sova i den stora dubbelsängen ensam bäddade jag bara upp min sida och flyttade varsamt över prydnadskuddarna till Mr Right´s sida. När jag vaknade imorse så låg jag nästan kramandes runt prydnadskuddarna. Jag antar att jag i drömmarna måste ha trott att dom var han.

I torsdags kände jag att jag hade lite svid i halsen och jag var även aningen snuvig. Igår var det aningen sämre och idag, när jag nyss kom hem efter en kort utflykt med m&p till Sickla köpkvarter så är början till en förkylning ett faktum. Jag känner mig helt orkeslös så resten av dagen och kvällen tänker jag tillbringa just precis här - i soffan!

Tur jag har oändligt många filmer jag inte hunnit se och att kylen (och frysen) är fylld till bredden med mat och dryck. Det kommer med andra ord inte att gå någon som helst nöd på mig, även om det är trist att vara inomhus när solen lyser från en klarblå 17 graders himmel utanför. Kanske är det tur i oturen att Mr Right är i Karlstad den här helgen och bygger bastu för nu slipper jag oroa mig för att jag ska smitta honom.

Skriv en kommentar