Lättlagat.

Härom veckan då jag kom hem från jobbet så saknades det helt middagsfantasi. Vissa dagar känns mer hopplösa än andra men efter en snabb titt i skafferiet bestämde jag mig för att kvällens middag fick bli chili con carne. Varför? Mestadels för att det går snabbt att göra och är busenkelt!

Då jag var yngre tillhörde inte chili con carne favoriträtterna (framför allt inte i skolan) men nu när jag själv var kocken blev det en helt annan sak. När chili con carnen var färdig både luktade och smakade den underbart! Jag var så nöjd med rätten att den fick vara matlåda två dagar i rad (fantasilöst - jag vet) och jag fick båda dagarna nyfikna frågor från kollegorna som undrade vad det var som luktade så gott! :)

Ett litet tips att att skippa det traditionella tillbehöret riset och istället äta chili con carnen med nachochips! Mums!

Skriv en kommentar