Motivation och fokus är allt i träningen!

Dagarna rullar på och jag inser med blandad förtjusning att det är fredag imorgon. För en gångs skulle innebär fredag samma sak som "back in the days", dvs en tripp till Karlstad! Jag har inte varit i Karlstad på ett par veckor nu och känner faktiskt både en längtan och en saknad. Det ska bli mysigt att träffa svärföräldrarna och kul att snacka lite med syrran.

Snart har jag ätit enligt fas 1 i en vecka och jag märker väll ingen direkt skillnad. Möjligtvis att både smoothien- och ägg och bacon frukosten håller mig mätt hela vägen fram till lunch. Inte en endaste dag har jag fuskat - duktiga jag! Men fortfarande är jag inte igång och springer och det beror på foten. Högerfoten. Jag stukade den på något mystiskt sätt då vi hjälpte syrran att flytta och sedan dess har den inte velat bli bra. Det gör oftast inte ont när jag går men ibland vaknar jag och känner att något inte står rätt till, vilket oftast innebär att jag har ont i foten resten av dagen.

Ikväll om exakt en timme, ska jag träffa mamma på gymmet för en timmes body pump men jag känner ingen som helst motivation till att träna idag. Istället skulle jag gärna umgås med Mr Right och Daniel. Istället skulle jag gärna ligga uppkurad i sängen eller soffan med en fet bok och bara mysa. Istället skulle jag gärna...

Fokus. Jag måste finna fokusen. Fokuserar jag tillräckligt mycket så kommer allt gå bra. Jag kanske skulle ta en 30 min lång springtur på löpbandet innan body pumpen? Så jag riktigt kommer i gång och känner motivationen. Så jag riktigt hittar fokusen. Ja det gör jag!

Ps. Vi får väl se om foten bär eller om jag kommer få halta till jobbet imorgon.

Skriv en kommentar