(Nästan) Första helgen hemma.

I helgen var vi hemma. Både jag och Mr Right. Nästan ensamma, i våran lägenhet och det kändes... Skönt!

Inget fläng till Karlstad direkt efter jobbet på fredagen, ingen jobbig hemresa på söndagen. Vi spenderade helgen väl. I fredags arbetade jag hemma och fick MASSOR gjort! Efter att den officiella arbetstiden var slut startade jag ett par tvättmaskiner samtidigt som jag sorterade kläder och packade ihop en hel hög med saker som skulle upp på vinden. När Mr Right kom hem hade han med sig 1 kg färska räkor, en flaska vitt vin och 10 stycken gigantiska rosor (dom största jag sett sedan dagen då Mr Right och jag förlovade oss). Så när mörkret börjat falla på balkongen dukade vi upp med räkorna, det vita vinet, lite baugette (Aja baja vitt bröd!) och levande ljus och sen åt vi i timmar (kändes det i alla fall som).

Vad vi gjorde efter detta? Tjaaa... vi somnade båda två på soffan och ungefär där tog kvällen slut.

Planen var att vi 22:00 skulle ha sett filmen "The Woman" (Om någon såg den eller sett den så får ni gärna tala om, om vi missade något) men eftersom vi hamnade i soffan redan 21 så slö-zappade vi runt bland TV-kanalerna tills vi hamnade framför filmen "House of wax" som vi missat ca 45 minuter av. Klockan 21:50 slog jag om till SVT1 som skulle visa "The Woman" och någon gång då lyckades alltså både jag och Mr Right somna. Vid 01:30-nånting vaknade jag till liv och vi släpade oss till sängen för att nätt och jämt orka krypa ner för att direkt somna om.

Lördagen började med att jag vaknade med migrän så första morgontimmarna gjorde jag inte många knop, men efter en dusch och två ipren så kände jag mig tillräckligt pigg för att orka gå ut. Mr Right, jag och våran gemensamma vän Daniel tog en utflykt till Sickla och efter ett par timmar var vi hemma igen. Då fick jag av någon outgrundlig orsak sådan energi att jag frågade om vi inte kunde fixa i ordning vindsförrådet som befann sig i statusläge; k a o s . Sagt å gjort vi bar ut precis ALLT som fanns inuti förrådet och staplade sedan upp det på ett bättre sätt och viiips hade vi halva förrådet kvar att fylla med saker. Lördag kväll spenderades i Tullinge hemma hos Daniel. Först såg vi filmen "Fast Five" och sedan tog vi en promenad.

Söndagen kom i vanlig ordning alldeles för snabbt men jag var lika glad för det eftersom dagen till stora delar skulle vikas åt att träffa min barndomsvän Anneli som ett par år tillbaka bor i Norge. Vid 11-nånting kom Anneli på besök (hon är förutom Daniel den första vännen som fått se lägenheten live) och jag hade då både hunnit duscha, dammsuga lägenheten och baka en kladdkaka som jag istället för en enda stor form placerade i flera små muffinsformar. Anneli och jag hamnade snabbt på balkongen och blev sittandes där i solen med en varsin kopp té och en varsin kladdkaka. Vid 15-tiden började det bli dags att avrunda dagen och jag gjorde sällskap hem till m&p med Anneli för att senare på kvällen träna body pump med mamma.

Skriv en kommentar