Skaldjursfrossa!

Vilken helg! Vilken skaldjursfrossa!

I början av veckan fick Mr Right för sig att vi på fredagen skulle laga "Moule marinière". Sagt å gjort i fredags kväll lagade Mr Right för första gången musslorna och det blev bättre än vi någonsin hade kunnat föreställa oss! Av 1 kg färska musslor var det enbart 5 stycken som inte öppnade sig och detta tror jag helt och hållet beror på att vi var lite för ivriga! :)

Till musslorna hade vi en varsin liten skål med pommes, chilibearnaise och ett glas vitt vin.


På lördagen vaknade vi rätt tidigt vilket gjorde att dagen blev både lång och trevlig. Vi började morgonen med att äta en ordentlig frukost innan jag fick för mig att baka kladdkakor. Pluralformen beror på att jag numera gör en kladdkakesmet som jag sedan häller i muffinsformar. På så sätt kan man äta hur många man vill och kladdkakan (kakorna) blir alltid kladdiga.

Denna gång testade jag även att göra  ett par kladdkakor med saltlakrits :)

Vid 12:30 tittade vi förbi m&p där det bjöds på lättare lunch och fika. Efter fikat gick vi upp på övervåningen för att titta på en stor vit spegel och ett köksbord i ek som vi ska få låna av min syster under hennes tid i Karlstad. Spegeln fick vi precis in i bilen då vi fällde sätena så köksbordet ska vi hämta vid ett senare tillfälle. Väl hemma fick vi hjälp av våran gemensamma vän Daniel att sätta upp spegeln (och ett par tavlor) på ena hallväggen och när vi var klara bestämde vi oss för att ta en promenad. Kvällen avrundades med årets sista kräftskiva på balkongen och kräftorna var (trots att dom inte var svenska) väldigt goda!

Skriv en kommentar