Intensiv påsk.

Är det inte meningen att påsken ska vara en lång helg för vila och uppfräschning? Att man ska vara ledig torsdag till tisdag och känna sig utvilad då man tisdag morgon går till jobbet? För mig var det precis tvärtom. Jag kände mig om möjligt ännu tröttare imorse än vad jag gjorde då jag gick hem på Skärtorsdagen.

Påsken har bestått av massa umgänge med släkten. På Skärtorsdagen umgicks Mr Right och jag med våran vän Daniel och på Lång fredagen åt vi middag med familjen på kvällen. Lördagen började tidigt hemma hos mamma och pappa med att förbereda allt inför eftermiddagens släktkalas. På schemat stod pajbakning (heter det bakning då man gör pajer?). Det blev inget mindre än tre stycken kebabpajer som fick följa med hem till mig och Mr Right.

Väl hemma fixade Mr Right och jag det sista innan släkten och familjen tittade förbi vid fyra. Släktkalaset blev väldigt lyckat. Ingen förutom familjen hade sett lägenheten innan så vi hade en liten visning innan vi började äta kebabpajen. Till efterrätt bjöds det på marängsviss och kaffe. Jag fick två jättefina presenter. Av min kusin och hennes sambo fick jag kokboken "Mera halv åtta hos mig" och av moster och morbror fick jag fyra stycken jättefina soppskålar, som gjorda för att använda i kombination med kokboken :)

När gästerna gått flera timmar senare så tittade Daniel förbi för att äta upp resterna från kalaset :)

Söndagen tillbringades i lugn och ro. Jag återställde lägenheten från lördagens släktkalas och framåt eftermiddagen blev det dags för helgens sista släktträff, hos mormor och morfar. När måndagen, som också var ledig, kom orkade vi ingenting mer och tog det väldigt lugnt.

Bild lånad från Google.se

Skriv en kommentar