Jag kanske skulle sadla om till mäklare?

Igår var dagen då den första personen som var intresserad av lägenheten skulle komma och titta och 20:20 klev en trevlig tjej i sällskap av sin mamma in genom dörren till vårat hem. Trots att jag vet att det råder stor bostadsbrist i Stockholm så slog jag direkt på säljegenskaperna och for runt som ett yrväder i lägenheten. Öppnade kökslådor, visade städskåpet, berättade att vi minsann har "En 160 cm säng i sovrummet men att man LÄTT får plats med en 180 cm säng då vi till och med haft ett skrivbord bredvid sängen".

Vidare ut till vardagsrummet där jag sålde in balkongen med sitt läge (oförskämt bra läge på balkongen med sol från typ 10:00 på förmiddagen fram tills dess att solen går ner sent på kvällen) och visade att man får plats med en gigantisk soffa (om så önskar) OCH ett matbord i vardagsrummet. Påtalade vikten av att låta dom fina fondtapeterna förbli intakta osv osv. 58 minuter senare hade jag lyckats få andrahandsuthyrnings kontraktet påskrivet och kände mig mer än nöjd.

NU kan vi börja fokusera på att packa ner vårat bohag då tjejen som tittade på lägenheten igår förhoppningsvis flyttar in redan 1 juni.

Skriv en kommentar