Dom kom, dom såg, dom åkte.

Igår kändes arbetdagen lång och långsam trots att det hände en hel del och timmarna gick rätt snabbt. Orsaken? Familjen väntade på oss i Karlstad och hur kul är det då att sitta på jobbet?! Tillslut blev klockan i alla fall fyra och jag fick sätta mig i bilen och köra hem till Karlstad där jag knappt hann parkera bilen innan jag mötte familjen.
 
Trots att Mr Right och jag bor mitt i stan så lyckades mamma och pappa få en p-plats nästan direkt utanför våran lägenhet. Antar att klockan inte hunnit bli så pass mycket att dom flesta som arbetar hunnit hem och parkera sina bilar. Hur som helst. Jag mötte upp tre pepparkakor. Mamma, pappa och syrran. Så himla kul att se dom igen!
 
Vi gick upp i lägenheten och började rundvisningen innan vi slog oss ner i soffan. Mr Right som slutar klockan sex den här veckan hade inte kommit hem ännu. När familjen gjort sig något sånär hemma i lägenheten så passade jag på att ta en dusch innan Mr Right kom hem. Då öppnades en flaska Sangria som familjen hade med sig från Mallorca och jag började förbererda middagen - varmrökt Vänernlax med björnbär och svartvinbärsås tillsammans med färskpotatis och en sallad.
 
Mr Right och jag har i två veckor försökt låna den övernattningslägenhet som finns att tillgå om man bor här men tyvärr var den bokad så Mr Right och jag erbjöd mamma och pappa vårat sovrum medan vi själva bäddade åt oss i den nya soffan.
 
Efter en mycket trevlig middag så tog vi en slät kopp kaffe på maten tillsammans med en varsin 70%-ig chokladbit innan mamma och jag följde min syrra halvvägs till sin lägenhet. På tillbakavägen tog jag och mamma en "omväg" förbi kaffeskrapan och stadsträdgården.
 
Tiden går som vanligt alldeles för fort då man har trevligt och helt plötsligt var det läggdags. Mr Right och jag bäddade ner oss i soffan och sov faktiskt helt okej. Imorse då klockan ringde så smög jag upp och iväg till jobbet. Tråkigt att jag inte fick mer tid med familjen, men jag vet att det kommer fler tillfällen!
 
Jag saknar dom redan...

Skriv en kommentar