Någon annan stod på våran plats.

 
Idag, direkt efter jobbet, så bestämde Mr Right och jag mig för att åka och grossa upp bra-att-ha-produkter. Det blev typ sju stycken matkassar fyllda till bredden med rengöringsmedel, schampo, tvålar av olika slag och mycket mycket mer. När vi kör in på gatan där vi bor och åker förbi p-platsen på väg till porten för att lämna av allt (jobbigt att gå med sju kassar i regnet) så noterar jag att det står en bil på våran p-plats. Jag tänker direkt att jag måste sett fel och säger det högt till Mr Right.
 
Vi packar ur bilen och bär upp allt till lägenheten innan vi sätter oss i bilen igen. Då har vi båda redan börjat söka fram efter parkeringsbolagets nummer och väl vid våran p-plats ser vi att aaah mycket riktigt, det står en annan bil där. Varken jag eller Mr Right blir särskilt roade av detta och jag ringer parkeringsbolaget som säger att dom kommer direkt. Direkt för mig är typ 15-30 minuter men efter bara 3-4 minuter svänger en bil in och vi kliver ur våran bil. Parkeringsvakten börjar fotografera bilen och säger att det kommer bli 1500 kronor i böter för felparkeringen. Jag frågar vart det är tänkt att vi ska stå med våran bil tills idioten ifråga flyttar sin och får en adress där vi kan ställa bilen. Jag förklarar att jag inte är från stan och alltså inte har en blekaste aning om vart den där adressen är varpå parkeringsvakten talar om att vi kan följa efter honom så ska han visa vägen.
 
Vi sätter oss i bilen igen det visar sig att den tillfälliga p-platsen bara är något kvarter från där vi bor. När parkeringsvakten ser att vi förstått vad vi ska stå så är han på väg att köra därifrån varpå jag kliver ur bilen och hejdar honom. Jag frågar hur parkeringsvaktens kollegor ska veta att vi "äger" en annan p-plats som vi inte kan stå på och att vi därför ska få stå gratis på denna p-plats. Detta verkar inte vakten ha tänkt på men han tar fram en post-it lapp som han skriver något halvt oläsligt på samtidigt som han säger att han ska ringa in vårat regnummer till sina kollegor "Så ska det vara säkert". Jag tackar för hjälpen och vi går tillbaka till lägenheten.
 
Jag vet inte om det är rätt eller fel, men när vi kom upp till lägenheten så sökte Mr Right fram ägaren till bilen via regnumret. Det visade sig att bilen tillhörde en Frida Olsson. Olsson - jippie ett inte helt ovanligt namn! Jag sökte på hitta.se och fick napp, en tjej vid det namnet bor två hus ifrån oss. Sagt å gjort jag ringde upp numret och en tjej svarade med ett "Jaaaa?". Jag frågade om hon ägde en blå Audi A3 varpå hon svarade att hon anade att hon stod på fel plats. No shit! Hur som helst. Hon flyttade sin bil och stal istället en annan plats och vi fick våran plats tillbaka.

Skriv en kommentar