Matförgiftad?

 
Vilken söndag jag fick! Hittade inget i Charlottenbergs köpcentrum men jag var å andra sidan inte på jakt efter något. Syrran däremot hittade bland annat en kofta inne på Cubus. Efter att ha vallat syrran, Mr Right och Mr Right´s bror inne på köpcentrumet i någon timme så började det kurra i våra magar så vi åkte till Arvika och Olsson´s brygga.
 
 
Där på uteserveringen i solen åt vi en fantastiskt god lunch! Jag åt röding och resten tog en varsin grillad kötträtt. Huvudvärken blev dock med timmarna värre och värre och när vi lämnade Olsson´s och Arvika så mådde jag rejält illa. Huvudet dunkade som bara den och jag kände mig nästan lite yrslig och kallsvettades på vägen tillbaka till Karlstad. Väl framme i Karlstad bestämde vi att vi skulle ta en kopp kaffe och en varsin glass hos Mr Right´s bror. Medan Mr Right´s bror kokade kaffe så började jag må om möjligt ännu mera illa och fick varken i mig kaffe eller glass utan höll mig till vatten. När vi sedan åkte hem till lägenheten så hann jag inte mycker mer än upp och in förrän jag kände att jag behövde uppsöka toaletten och där blev jag hängandes ett tag :(
 
Vet inte om det var huvudvärken som gick över styr eller om jag blev matförgiftad på Olsson´s? Jag har alltid tyckt att Olsson´s haft jätte JÄTTE bra mat och det var absolut inget fel på smaken på rödingen den här gången heller men jag kan ändå inte låta bli att dra kopplingar till tidpunkten då jag började må riktigt illa i förhållande till när jag åt och hur lång tid det gick mellan intaget av lunchen tills dess att jag hängde över toaletten...
 
Resten av söndagen tillbringade jag i sängen, i badrummet och i soffan, liggandes insvept i en filt och med frossa och huvudvärk.

Skriv en kommentar