K som i Karlstad (och kärlek).

Så kom då äntligen fredagen, älskade, efterlängtade fredagen och jag och Mr Right satte oss i bilen till Karlstad för en kärlekshelg. Milou-kärlek. Syskon-kärlek. Massa-kärlek.

Vi kom fram fredag kväll, lagom till middagen och hann inte mycket mer än kliva in genom ytterdörren hos svärföräldrarna förän en överlycklig Milou kom springandes mot oss. Då det gått tre veckor sedan vi senast var i Karlstad och hälsade på så var både jag och Mr Right lite oroliga att Milou skulle glömt bort oss men icke :)

Efter ett mer än väl varmt mottagande slog vi oss ner till bords och blev bjudna på lasagne. Gott!

När det var dags för kaffe på maten så var Milou så exalterad att han promt skulle upp i Mr Right´s famn. Resten av kvällen låg han mellan mig och svärmor i soffan då vi tittade på filmen It´s complicated.

På lördagen vaknade Mr Right och jag vid 9-tiden och tog på oss kläderna. Direkt efter frukost tog vi med oss Milou ut på en promenad runt den närliggande travbanan. I -17 grader kämpade vi oss ett varv runt travbanan och sprang även en bit för att inte förfrysa. På tillbaka vägen så ville vi alla tre hem och in till en öppna spisen. Väl hemma hos svärföräldrarna igen så bestämde sig Mr Right och svärfar för att åka till zoobutiken och titta på en transportbur till Milou medan jag passade på att ta en dusch och fräscha till mig lite.

Då jag klev in i badrummet så satte sig Milou utanför badrumsdörren och då jag en stund senare klev ut, nyduschad, så satt han fortfarande kvar, väntandes på mig. När jag och Mr Right är och hälsar på i Karlstad så bor vi på svärföräldrarnas loft, inne i det stora huset och då jag efter duschen gick upp på övervåningen (loftet) så började Milou genast att gny. Sedan gnydde Milou konstant tills dess att jag gick ner för trappan igen. MYSHUND!

Lagom till lunch åkte jag och Mr Right in till stan för att hämta upp syrran för vidare transport till lunchstället Oliven där jag bjöd på lunch. Vi tog en varsin fräsch sallad och mineralvatten och fortsatte efter lunchen tillbaka in till stan. Jag och syrran skulle ha en syskondag så Mr Right lämnade oss på stora torget. Jag och syrran sprang in i den ena skoaffären efter den andra tills syrran hittade vad hon letade efter, ett par nya skor.

När skorna var inköpta fortsatte vi till Lindex där jag med hjälp av syrran valde ut en hårfärg som vi senare skulle slinga mitt hår med. Nöjda med inköpet av hårfärg traskade vi in på Konsum där syrran köpte en varsin bakelse kallad "mollusk". På vägen från Konsum stannade vi till på Waynes coffee och plockade upp två smaksatta latte innan vi gick hem till syrrans lilla krypin. Där startade vi spotify och påbörjade syskon-mys-dagen!

Hårfärgen vi valde att slinga mitt hår med hette honungsbrun och då syrran efter ca en timme fixat slingorna och håret var torkat, så syntes det knappt någon skillnad. Men men färgen var i alla fall väldigt fin och jag är jätteglad att syrran var så snäll och hjälpte mig :)

Som vanligt går tiden alldeles för fort då jag träffar syrran och vid sju var jag åter hemma hos svärföräldrarna för middag. Kvällen rundades av med Melodifestivalen och Bondfilmen "Golden eye"!

Skriv en kommentar