Kusin vitamin.

Det som igår omtalades "för säkerhetsskull" blev imorse till ett "Jag jobbar hemma idag" mail. När kollegan blivit ombedd att skriva just dessa ord på min lilla whiteboard vid min dörr så blev det officiellt. Jag är hemma. Jag är hemma och är snorig. Inte jättesjuk men inte tillräckligt okej för att jag tyckte att det skulle kännas okej att gå till jobbet och snörvla bland kollegorna. Sådana kollegor gör sig inpopulära och jag vill gärna bevara min popularitet ;)

Dagen gick långsammare än vanligt. Massa excel och lite beräknande. Lunchen var rätt tafattig, jag hade helt enkelt ingen lust att utöva några större matlagningskonster och vid 16:30 stod Mr Right utanför porten med bilen för en tripp till den närliggande ICA butiken. På ICA gick jag loss bland hyllorna, massa c-vitamin berikade frukter, lite yoghurt och kvällens middag. Lyxade även till det med lite glass och skyllde givetvis på att det är bra för halsen (fast den knappt gör ont).

Middagen är intagen och om en stund tänkte jag gå till köket för att fixa en c-vitamin bomb.

Skriv en kommentar