Sjuk? Jag? Näe?!

Vi hinner inte mer än komma hem från Karlstad och bära upp våra saker i lägenheten förrän jag blir hängig. Jag bestämmer mig för att det är en dålig idé att gå till gymmet då jag är snorig (kan det bero på kontrasten kallt/varmt?) och kryper istället ner i sängen. Där blir jag kvar en stund.

Under kvällen blir jag sämre. Näsan rinner och jag befarar det värsta. DUMMA dumma dumma.

Rotar runt i skåpen och hittar ett stycke nässpray, ett stycke immunförsvarstabletter och en toarulle. Tjoho här ska kämpas emot den intågande förkylningen. Under kvällen knaprar jag immunförsvarstabletterna, nyser och snyter mig om vartannat och tar nässpray som hjälper bättre än det bästa.

Kvällen rundas av rätt tidigt och imorse då jag vaknade så vågade jag mig inte upp ur sängen förrän efter 25 minuter. Då gick jag raka vägen in i duschen och stod där tills jag kände mig rejält varm och peppad. Snabbt på med kläderna och ännu snabbare krafsa ihop det mest nödvändigaste innan jag gav mig av ut i kylan. Mobilen visade -9 grader då jag traskade till jobbet och väl på jobbet fyllde jag ett stort glas med varmt vatten. Dagen har bestått av té, c-vitaminbrus, halstabletter och toarullen.

Märkligt nog överlevde jag arbetsdagen men tog för säkerhetsskull med mig både jobbdatorn och telefonen hem, utifall att jag skulle känna mig sämre imorgon.

Bild lånad från Google.se

Skriv en kommentar