Jag hakar på mammas nyårslöfte.

Nästan en månad efter nyårsafton hakar jag på mammas nyårslöfte - att läsa minst 10 sidor ur en bok per dag. Orsaken till att jag hoppar på mammas nyårslöfte är främst för att jag tycker om att läsa men aldrig riktigt känner att jag har tid. Är det inte jobbet som uppehåller mig så skyller jag på något annat. 10 sidor per dag tar dessutom inte jättelång tid att läsa och låt säga, en kvart per dag, borde jag kunna "offra" för lite läsning.

I "vanliga fall" ägnar jag mig bara (mest) åt läsning på somrarna. Främst under utlandssemestern. Då kan jag ligga i timmar under ett solparasoll och sluka bok efter bok, pocket efter pocket. Min absoluta favorit kategori är deckare och typ-av-självbiografi.

En annan orsak till det försenade nyårslöftet är att jag dessutom har määäängder av spännande, olästa böcker som ligger och väntar på att bli slukade. Första (lånade) boken ut att bli läst är BOX21 av Roslund och Hellström.

Skriv en kommentar