Par-sysslor.

Jag och Mr Right bildar ett par. Min väninna Susanna och hennes Lasse likaså. Ett par plus ett par blir två par. Två par som tillsammans utövar par-sysslor så som att ses en fredag efter jobbet, hemma hos mig och Mr Right, och dricka lite vin och äta lite ost tillsammans.

Både vi och dom hade handlat så vi hade dubbla uppsättningar av det mesta och det var väldigt skönt att få tillbringa helgen i Stockholm utan något direkt bilåkande och utan några som helst planer. Vi bestämde oss redan på fredag förmiddagen att vi skulle ta helgen lite som den kom och kom, ja det gjorde den fort. Lördag morgon, en stund innan nio ringde Mr Right´s jobbmobil. Att jobbmobilen ringer en kvart innan Mr Right´s kollegor/anställda ska börja jobba betyder dessvärre bara en sak. Någon är sjuk eller någon är inte på plats. I detta fall var det en kombination. En var sjuk och tänkte således inte vara på plats.

Första minutrarna efter att Mr Right lagt på telefonen så var han iskall. Kollegorna skulle få klara sig själva och skriva övertid för det extra jobb dom nu skulle tvingas dra på sig då en var borta. Fem - tio minuter senare hade Mr Right ändrat sig. Mannen med stort hjärta och omtanke ville ställa upp. En för alla, alla för en. Sagt å gjort, jag körde Mr Right till jobbet (för att inte själv känna mig upplåst hemma) och när han började sitt lördagspass så tog jag en dusch och slappade i soffan. Ett par timmar senare gjorde jag sällskap med mamma och pappa till Farsta Centrum där pappa hittade en fin tjocktröja och mamma fick en kinesisk akupressurbehandling för sin inflammerade arm. Själv fick jag mig en fika och utnyttjade MQ´s värdecheck på 150 kronor innan den skulle gå ut i slutet av januari. Två pack Björn Borg kalsonger till Mr Right då MQ inte hade något som tilltalade mig själv. Vid tre-tiden åkte jag tillbaka till Mr Right´s jobb och överraskade honom med kalsongerna.

Väl hemma var vi båda två rätt trötta efter dagen och slappade i soffan resten av kvällen.

Skriv en kommentar