Helt okej att jobba.

Jag tycker att det känns helt okej att jobba då den svenska sommaren visar sig från sin värsta/rätta sida. 13 grader och spöregn - ja då gör det inte mig något att sitta inne framför en dator!
 
På kvällen får det däremot gärna spricka upp och bli fint och faktum är, då det regnat på jobbet, som ligger 6 mil från Karlstad, så har det oftast varit solsken eller i alla fall inte regn, i Karlstad. En annan fördel med det trista vädret, för utom att jag jobbar och därför gärna inte vill ha pangväder, är att vi fortfarande inte kommit i ordning i lägenheten. Mycket är kvar på samma plats som när vi flyttade in 26 maj. Tanken var och är fortfarande, att saker och ting ska hamna på sin rätta plats, där dom hör hemma. Jag har varken haft tiden eller orken att ta tag i allt som ligger här hemma men nu, snart, när det kommer en regnig helg, då ska jag börja strukturera upp sakerna.
 
Fast å andra sidan. Jag har bott här i snart tre veckor om man räknar den tiden jag effektivt varit i Karlstad. Saker behöver inte ske över en natt och ska vi bo här ett par år, ja då har vi all tid i världen att bestämma vart saker och ting ska stå... :)

Skriv en kommentar